Airsoft

Airsoft er helt nyt inden for DGI-skydning. Airsoft er tidligere kendt under navnet hardball og splatter. Airsoft er stadig under udvikling som disciplin i DGI-skydning. DGI har omdøbt Hardball til Airsoft, da man i den traditionelle Hardball skyder på hinanden – dette gør vi ikke i DGI. I DGI skydning er sikkerheden i højsæde. Vi peger aldrig et våben på hinanden – også selv om det “kun” er et hardball våben. Derfor skydes der på faste mål, bevægelige mål samt faldmål – på baner der er opstillet til formålet.

Det er Knabstrup Skytteforenings hensigt, aktivt at være med til at udvikle denne sport, hvor der er et stort potentiale for at skabe en actionpræget disciplin med højt tempo, puls og præcision. Det er en skydning, som Knabstrup Skytteforening vil satse på og være med til at udvikle.

Ved DGI’s DM stævne 2016, fik alle skytter mulighed for at afprøve denne nye disciplin – og det blev en stor succes. Foto’et er lånt fra DGI’s hjemmeside.